субота, 14. април 2012.

Brza Orehnjača-Štrudla sa orasima

Kada sam na mojoj Facebook page, objavila ovu fotografiju, mnogo mi se dopao jedan komentar mojih vernih čitateljki.
Prva:
A gde je nestala ona naša vojvodjanska štrudla debela kao butina...
druga:
Ufitiljila...
I tako...lepo se ja nasmejah.
Pa ovo je zaista problematično i zabrinjavajuće, pitam se stvarno i ja.
Zasto sve skraćujemo, smanjujemo, zasto je sve "brzo"..a znamo da što je brzo to je i "kuso".
Ali kada je kod mojih kolača reč  to nije tako..:)
Evo recept za domaćice koje rade, koje nemaju puno vremena, ali ipak žele da svoj eukućane obraduju nečim finim.
Mini su jer su lakše za razvlačenje testa..barem meni..i za mališane...da ne ostavljaju one naše veeelikeee parčekanjeee...
Potrebno je:


Sastojci 

150 gr. margarina 
2 dcl mleka 
2 kašike šećera 
1 jaje 
500 gr. brašna 
10 gr. kvasca

fil 
300 gr.mlevenih oraha
2 dcl. mleka 
200g šećera
2 vanila šećera 

priprema:
Priprema za Orahe:
 Šećer i vanil šećer i mleko prokuvati pa preliti preko mlevenih oraha te ostaviti da se ohladi.

u 2 dcl. mlakog mleka staviti kvasac-pola kocke i malo šećera, te ostaviti da zapeni.

Brasno, jaje, margarin, 2 kašike šećera i mleko sa kvascem, mikserom umutiti u glatko testo. 
Podeliti na dva dela i odmah razvijati jufke, na 2, 3 mm. debljine i oko 30 cm. dužine. 
Premazati orasima, uvijte, gore premažite umućenim jajetom i odmah stavite da se peče. 
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 40 minuta. 
Poneka sam u toliko velikoj guzvi i zurbi, da ne stignem cesto ni da pogledam post koji napisem i prikradu mi se razne, najčešće gramatičke greške.
To sigurno ne znači da sam ja nepismena ili slično.
Samo ponekad pokušavam da postignem mnogo stvari u jednom danu.
Hvala blogerkama, koje mi skreću pažnju na to i hvala mojim vernim čitateljkama na razumevanju!
Po receptu Mamina jela!, Veoma slican ovom je i ovaj recept Sanelin, odnosno moze se i zakljuciti da je skoro isti jer su mere od ovog recepta malte ne prepolovljene.
I naravno, ponekad se u mnoge ljude razocaramo, nekad shvatimo da su losi, neki su besni, neki glupi , neki prosti.
cesto vam se slika o nekoj idealnoj , inteligentnoj i vaspitanoj osobi raspe u hiljadu komadica, kada shvatite da je ljudska glupost ipak beskonacna.
Zao mi je zbog toga...


Brza Makovnjača

5 коментара:

  1. Brze ili ne ali prekrasno izgledaju a ovako bez suvišnog dizanja puno brže i gotove.

    ОдговориИзбриши
  2. Samo da vam kazem da se uvek vracam na vas recept. Ljudi su nazalost zavidni i ljubomorni.Ne obracajte paznju, a strudla je fenomenalna!!

    ОдговориИзбриши
  3. koliko su brze za pripremit ikod mene bi vjerojatno isto tako brzo nestale...ne obraćaj pozornost na zlobnike....njima je teže...

    ОдговориИзбриши
  4. Juce pravila sa orasima, najbolji ste! Ekstra je, prvi put u zivotu pravila strudlu!

    ОдговориИзбриши